Jako właściciel firmy, masz unikalną szansę zaistnieć w lokalnych wyszukiwaniach za darmo, poprzez optymalizację swojej obecności w Google My Business. Czy wiesz, że aż 64% lokalnych zapytań kieruje się przez Google Maps?
Mapy Google oferują narzędzia do promowania biznesów lokalnych i ułatwiają Klientom odnalezienie Twojej firmy. Za pomocą Google My Business możesz za darmo dodać swoją firmę do Map Google, pod warunkiem precyzyjnego dostarczenia wymaganych informacji dla weryfikacji.
Stwórz swój Profil Firmy Google, wcześniej znany jako Wizytówka Google. Jest to bezpłatne narzędzie, które pozwala umieścić kluczowe informacje o Twoim przedsiębiorstwie bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google i Mapach Google, co zwiększa lokalną widoczność.
Zoptymalizowany profil pozwala na prezentację podstawowych danych o firmie, godzin a Ty masz możliwość odpowiadania na nie, co może pozytywnie wpłynąć na Twoją reputację online.
Rozważ następujące elementy przy optymalizacji swojego profilu:
Upewnij się, że jest ona zgodna z brandingiem i zawiera kluczowe słowo.
Precyzyjny dobór kategorii biznesowych wpływa na ranking i jest kluczowy dla precyzyjnego targetowania.
Ważne jest, aby był dokładny i zweryfikowany, gdyż wpływa na to, jak łatwo Klienci mogą Cię znaleźć.
Dla lokalnych firm najlepiej określić zasięg działania na około 20 km, natomiast dla firm o większym zasięgu możliwe jest rozszerzenie do 100 km.
Dłuższe godziny pracy mogą zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania.
Ważne jest, aby były one aktualne i łatwo dostępne.
Regularne publikowanie aktualizacji i promocji może zwiększyć zaangażowanie.
Zachęcaj Klientów do zostawiania pozytywnych opinii, które są ważne dla SEO.
Pierwszym i kluczowym krokiem po dodaniu Twojej firmy do Google My Business jest weryfikacja. Można to zrobić przez telefon lub email. Pamiętaj, że dokładna weryfikacja zwiększa wiarygodność Twojego profilu w oczach Google, co jest istotne dla lepszego rankingu.
Twoja nazwa firmy w Google powinna być jasna i precyzyjna, ale też zawierać ważne słowo kluczowe. Opis firmy powinien być unikalny i bogaty w słowa kluczowe, ale pamiętaj, by pisać naturalnym językiem skierowanym do użytkowników, a nie tylko do algorytmów.
Zdjęcia i wideo mogą znacząco zwiększyć zaangażowanie oraz pomoc w SEO. Dodawaj zdjęcia wnętrz, zewnętrznych elewacji oraz innych istotnych aspektów działalności. Wysokiej jakości zdjęcia są ważne, ponieważ Google wyświetla obrazy w wynikach wyszukiwania i na mapach.
Aktywna interakcja z Klientami, poprzez odpowiadanie na recenzje może nie tylko poprawić Twoje relacje z Klientami, ale także pozytywnie wpłynąć na SEO. Co istotne? Google ceni firmy, które są aktywne i reagują na potrzeby Klientów.
Utrzymywanie profilu w bieżącym stanie jest kluczowe. Regularne aktualizowanie godzin pracy, opisu, zdjęć i postów pomoże utrzymać profil w dobrej kondycji i zwiększyć jego atrakcyjność dla potencjalnych Klientów.
Linkowanie do Twojej wizytówki z innych stron internetowych może zwiększyć jej autorytet w oczach Google. Staraj się zdobyć linki z lokalnych katalogów biznesowych lub współpracy z innymi lokalnymi przedsiębiorstwami.
Ponieważ coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania internetu i korzystania z map, upewnij się, że Twój profil jest zoptymalizowany również pod kątem mobile. Zadbaj o to, by Twoja strona była responsywna i łatwa w nawigacji na urządzeniach mobilnych.
Reasumując, Twoja obecność na Mapach Google to więcej niż tylko darmowa reklama; to szansa na zwiększenie organicznego ruchu, lepsze pozycjonowanie lokalne i budowanie autorytetu w internecie. Zarejestruj się na Google My Business, dodaj swoją lokalizację, wypełnij profil i rozpocznij optymalizację. Pamiętaj, że pomocny może być też kreator stron internetowych dostępny w ramach tej usługi.