Lokalni przewodnicy Google to osoby, które zajmują się komentowaniem profili firm w Google Moja Firma, dodawaniem nowych zdjęć i filmów, dodawaniem nowych lokalizacji oraz recenzowaniem istniejących lokalizacji w społeczności Map Google. Czy warto zostać lokalnym przewodnikiem wycieczek? Jakie korzyści daje taka działalność? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym poradniku DR MARKETING.
Google uruchomiło program Lokalni przewodnicy w 2015 roku. Dzięki aktywnym wysiłkom lokalnych przewodników Google Maps rozwija się bardzo dynamicznie. Co więcej? Dzięki tym osobom możesz znaleźć na Mapach Google m.in. zdjęcia dań danej restauracji lub ciekawych miejsc w mieście, które warto odwiedzić.
Możesz zobaczyć, co mówią użytkownicy, wchodząc na profil Twojej firmy w Google Moja Firma. O tym, czy dany użytkownik jest lokalnym liderem, można dowiedzieć się po napisie pod jego imieniem i nazwiskiem. Kliknięcie na konkretnego użytkownika przeniesie Cię do jego profilu, gdzie możesz zobaczyć, ile posiada punktów i jaki jest ich aktualny poziom.
Zastanawiasz się, kto może zostać lokalnym przewodnikiem Google? Każdy, kto ukończył 18 lat i interesuje się swoim miastem, może zarejestrować się jako Lokalny przewodnik. W tym programie otrzymujesz punkty na podstawie przesłanych treści. Może to potencjalnie zapewnić Ci odznaki, które poprawią Twój status w ogólnej społeczności map. Oczywiście będziesz potrzebować także konta Google.
Ważne! Pamiętaj, że aby zostać lokalnym przewodnikiem po niektórych lokalizacjach, musisz mieć ukończone 18 lat.
Aktywnie uczestnicząc w rozwoju Map Google, użytkownicy zazwyczaj uzyskują wcześniejszy dostęp do nowych funkcji i usług Google. Kolejną ważną korzyścią jest bycie częścią grupy lokalnych przewodników. Ponadto uczestnicy mogą zdobywać punkty i odznaki, dodając recenzje, publikując filmy i zdjęcia na swoich profilach lokalnych przewodników.
Uczestnicy programu mogą otrzymać określoną liczbę punktów za każde działanie. Za napisanie opinii lokalni przewodnicy turystyczni mogą otrzymać 10 punktów. Opinie dłuższe niż 200 znaków otrzymują 10 punktów premii. Udostępniając filmy możesz zdobyć 7 punktów.
Co istotne? W zależności od zdobytych punktów lokalni przewodnicy otrzymują specjalne odznaki, które wskazują innym użytkownikom, na jakim poziomie są komentatorami. Jest to istotne dla użytkowników, którzy wiedzą, czym jest program Lokalny Przewodnik i na czym polega, bowiem opinie pisane przez takie osoby są bardziej wiarygodne. Możesz również zobaczyć, jaka jest pełna lista poziomów i ile punktów musisz zebrać, aby otrzymać konkretną odznakę.
Obecnie wiele recenzji jest napisanych w sposób pomijający konkretne lokalizacje. Np. recenzja konkretnej restauracji może zawierać informację, że jest to „restauracja na najwyższym poziomie”. Polecam to. Tego typu recenzja nie mówi nic konkretnego, dlatego warto w momencie publikacji rozszerzyć swoją recenzję do co najmniej 200 znaków. Jeśli prowadzisz restaurację, możesz dodać zdjęcie otrzymanego jedzenia. Pamiętaj, że takie recenzje bardzo pomogą przyszłym Klientom zdecydować, czy warto odwiedzić tę restaurację.
Czy wiesz, że Google posiada nową funkcję, która umożliwia innym użytkownikom Map Google śledzenie najaktywniejszych lokalnych przewodników w danym obszarze? Pierwszymi miastami, w których dostępna była ta funkcja, były Bangkok, Delhi, Londyn, Meksyk, Nowy Jork, Osaka, San Francisco, Sao Paulo i Tokio.
Nowa funkcja skupia się mniej na treści, a bardziej na zdjęciach dodanych przez lokalnych przewodników. Rekomendacje użytkowników wyświetlane są w formie wizualnej. Klikając w konkretny obraz, możesz zobaczyć jego ocenę. Jest to rozwiązanie z pewnością bardziej przyjazne dla użytkownika.
Jeśli masz dodatkowe pytania bądź wątpliwości związane z powyższym tematem, zawsze możesz skorzystać z fachowej wiedzy naszych ekspertów. Zapraszamy do DR MARKETING!